Tuesday, November 9, 2010

អារម្ភបទ

          ប្រទេស​កម្ពុជា​យើង មាន​រឿង​ព្រេង​ច្រើន​ជា​អនេក មិន​អាច​គណនា​ត្រា​រាប់​ចំនួន​ថា ប៉ុណ្ណេះ​ប៉ុណ្ណោះ​បាន​ឡើយ។ រឿង​ទាំង​នោះ​ចាត់​ជា​ពួក​ៗ គឺ ៖
          ក) រឿង​ទាក់​ទង​ដោយ​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ និង ភូមិ​សាស្ត្រ ដូច​រឿង ភ្នំ​ប្រុស​ភ្នំ​ស្រី នៅ​ខេត្ត​កំពង់​ចាម ភ្នំ​ទ្រុង​មាន់ ភ្នំ​បាណន់ ភ្នំ​សំពៅ នៅ​ខេត្ត​បាត់ដំបង ភ្នំ​សែន​ហាន នៅ​ខេត្ត​កំពត ភ្នំ​នាង​កង្រី នៅ​ខេត្ត​កំពង់​ឆ្នាំង ជា​ដើម
          ខ) រឿង​ទាក់​ទង​ដោយ​តុលាការ​កាត់​ក្តី ដូច​រឿង​សុភា​ទន្សាយ​និង​រឿង​ផ្សេង​ៗ ដែល​មាន​ក្នុង​សាស្ត្រា​កឹង​កន្ត្រៃ​ជា​ដើម
          គ) រឿង​ទាក់​ទង​ដោយ​ការ​នេសាទ ការ​ទាក់ ការ​បាញ់ មាន​ការ​ទាក់​ដំរី​ជា​ដើម
          ឃ) រឿង​ទាក់​ទង​ដោយ​ទំនៀម​ទម្លាប់ មាន​ទំនៀម​មង្គល​ការ​ជា​ដើម
រឿង​សាស្ត្រា​ល្បែង ក៏​មាន​ច្រើន​លើស​គណនា ដូច​រឿង​ព្រះ​ជិនវង្ស វរវង្ស សូរវង្ស ស័ង្ខ​សិល្ប​ជ័យ ជ័យ​ទត្ត ជា​ដើម។
          ទាំង​រឿង​ព្រេង ទាំង​រឿង​សាស្ត្រា​ល្បែង ជា​រឿង​ពិរោះ​ពិសា មាន​សារប្រយោជន៍​ខាង​ផ្លូវ​វណ្ណគតិ​អក្សរសាស្ត្រ ហើយ​ជា​រឿង​សម្រាប់​ដឹក​នាំ​អ្នក​អាន អ្នក​ស្តាប់ ឱ្យ​កើត​សតិ​បញ្ញា យល់​ការ​ខុស​ត្រូវ​ជ្រៅ​រាក់​ច្រើន ឱ្យ​មាន​គំនិត​ខ្ពស់ ស្គាល់​គុណ ទោស រួម​យ៉ាង​ខ្លី គឺ​ឱ្យ​ស្គាល់​គតិ​លោក គតិ​ធម៌។
          ចំពោះ​រឿង​សាស្ត្រា​ល្បែង គេ​បាន​សង្កេត​ដំណើរ​រឿង​នីមួយ​ៗ ឃើញ​បាន​គតិ ២ យ៉ាង គឺ​ខាង​ដើម​រឿង និយាយ​ពី​ការ​កំសត់​ព្រាត់​ប្រាស កណ្តាល​រឿង និយាយ​ពី​ការ​ច្បាំង​គ្នា ជា​គតិ​លោក ខាង​ចុង​បំផុត​រឿង និយាយ​ពី​តួ​ឯក​ក្នុង​រឿង​ចេញ​បួស​ជា​តាបស​ឥសី ជា​គតិ​ធម៌ ដើម្បី​ទាញ​អារម្មណ៍​អ្នក​អាន អ្នក​ស្តាប់ ឱ្យ​ត្រេក​ត្រអាល​ក្នុង​កាម តាម​ផ្លូវ​លោក​ជា​ខាង​ដើម ឱ្យ​នឿយ​ណាយ​ចាក​កាម តាម​ផ្លូវ​ធម៌​ជា​ខាង​ចុង ហើយ​ជា​ពិសេស​បំផុត ដើម្បី​ទាញ​ទិដ្ឋិ​អ្នក​អាន អ្នក​ស្តាប់ ឱ្យ​ជឿ​កម្ម​ផល តាម​គតិ​ពុទ្ធ​សាសនា។
          រឿង​ព្រេង និង រឿង​សាស្ត្រា​ល្បែង​ទាំង​ប៉ុន្មាន ដែល​កើត​មាន​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា​យើង ចែក​ជា ២ ផ្នែក ៖
          ១) លោក​អ្នក​ប្រាជ្ញ​បុរាណ បាន​និពន្ធ​ទុក​ហើយ បច្ឆា​ជន​បាន​ចារ​ដាក់​ស្លឹក​រឹត​ខ្លះ សរសេរ​ដាក់​ក្រាំង​ខ្លះ ដាក់​សៀវភៅ​ខ្លះ ត​ៗ​គ្នា ទុក​នៅ​តាម​វត្ត​អារាម ភូមិ​ស្រុក​នានា ពេញ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ទាំង​មូល
          ២) ចាស់​បុរាណ បាន​និទាន​ទុក​ហើយ បច្ឆា​ជន​បាន​ដំណាល​ប្រាប់​គ្នា​ត​ៗ​មក ដោយ​មាត់​ទទេ ឥត​បាន​ចារ​សរសេរ​ឡើយ។
          បើ​ពុំ​ប្រមូល​កត់​ត្រា​ទុក​ទេ រឿង​ទាំង​នោះ នឹង​នៅ​រាត់​រាយ រក​កំណត់​ចំនួន​ពុំ​បាន ហើយ​នឹង​បាត់​បង់ ឬ​នឹង​ប្រែ​ក្លាយ​ទៅ​ជា​រឿង​សម័យ​ថ្មី​អស់ បាត់​ពូជ​ដើម ព្រោះ​ហេតុ​នេះ បាន​ជា​ក្រុម​ជុំនំ​ទំនៀម​ទម្លាប់​ខ្មែរ​នៅ​ពុទ្ធ​សាសន​បណ្ឌិត្យ បាន​ខិត​ខំ​ស្រាវ​ជ្រាវ​រក និង​ប្រមែ​ប្រមូល​ទាំង​រឿង​ដែល​ចារ​ជា​សាស្ត្រា ទាំង​រឿង​ដែល​និទាន​មាត់​ទទេ ដោយ​វិធី​ទាក់​ទង​រវាង​សមាជិក​ឆ្លើយ​ឆ្លង របស់​ក្រុម​ជំនុំ​នេះ ដែល​មាន​នៅ​តាម​ស្រុក​ក្នុង​ខេត្ត​នានា និង​កត់​ត្រា​តាម​មាត់​ចាស់​ៗ ដែល​ចេះ​ចាំ​ស្ទាត់​មក​តម្កល់​ទុក ក្នុង​មន្ទីរ​ក្រុម​ជំនុំ​ទំនៀម​ទម្លាប់ ដោយ​ពិធី​ចារ​សរសេរ​ចម្លង​អំពី​វត្ត​អារាម​ទាំង​ឡាយ ក្នុង​ប្រទេស​ទាំង​មូល មក​តម្កល់​ទុក​ក្នុង​បណ្ណាល័យ​ពុទ្ធ​សាសន​បណ្ឌិត្យ ព្រម​ទាំង​ដោយ​វិធី​ចុះ​ផ្សាយ​ក្នុង​ទស្សនាវដ្តី​កម្ពុជ​សុរិយា ជា​យូរ​ឆ្នាំ​មក​ហើយ​ផង។
          ក្រុម​ជំនុំ​ទំនៀម​ទម្លាប់​ខ្មែរ នៅ​ពុទ្ធ​សាសន​បណ្ឌិត្យ បាន​ស្រង់​រឿង​ព្រេង​ទាំង​ប៉ុន្មាន ដែល​មាន​ក្នុង​មន្ទីរ​ក្រុម​ជំនុំ​ទំនៀម​ទម្លាប់ ក្នុង​បណ្ណាល័យ​ពុទ្ធ​សាសន​បណ្ឌិត្យ និង ក្នុង​ទស្សនាវដ្តី​កម្ពុជ​សុរិយា ដែល​បាន​សន្សំ​ទុក​ជា​យូរ​ឆ្នាំ​ហើយ​នោះ មក​រួប​រួម​រៀប​ចំ​បោះ​ពុម្ព​ជា​សៀវភៅ​ដោយ​ឡែក ចែក​ជា​ភាគ​ៗ ឱ្យ​ឈោ្មះ​ថា «ប្រជុំរឿងព្រេងខ្មែរ» ដើម្បី ៖
          ក) ឱ្យ​រឿង​ព្រេង​ខ្មែរ​ទាំង​ប៉ុន្មាន​បាន​មូល​ត្រកូល​គ្នា ស្រួល​ដល់​លោក​អ្នក​ត្រូវ​ការ​រក​ទៅ​អាន
          ខ) រក្សា​ស្នាដៃ កវី​និពន្ធ​ខ្មែរ សម័យ​បុរាណ ទុក​ជា​កេរ្តិ៍​ត​ទៅ​កុំ​ឱ្យ​បាត់​បង់
          គ) ឱ្យ​យុវជន​អ្នក​អាន បាន​ឃើញ​ច្បាស់​ថា ជាតិ​ខ្មែរ​យើង មាន​កេរ្តិ៍​មត៌ក វណ្ណគតិ​អក្សរសាស្ត្រ​ច្រើន​ជា​អនេក
          ឃ) ឱ្យ​យុវជន​អ្នក​អាន បាន​ស្គាល់​ព្រឹត្តិការណ៍ វណ្ណគតិ​អក្សរសាស្ត្រ​ខ្មែរ​សម័យ​បុរាណ
          ង) ឱ្យ​យុវជន​អ្នក​អាន បាន​ចេះ​ចាំ​រឿង​និទាន និង​ពាក្យ​ពេចន៍​បុរាណ​ច្រើន បែក​ប្រាជ្ញា អាច​ធ្វើ​ការ​ចរចា និង ការ​និពន្ធ​របស់​ខ្លួន ឱ្យ​មាន​សម្រស់
          ច) ឱ្យ​យុវជន​អ្នក​និពន្ធ ងាយ​ប្រៀប​ធៀប​វោហារ​ពាក្យ​ពេចន៍​សម័យ​ចាស់ និង​សម័យ​ថ្មី ហើយ​ធ្វើ​សេចក្តី​និពន្ធ​របស់​ខ្លួន ឱ្យ​មាន​លំអ​ឱ្យ​ត្រូវ​គ្រប់​សម័យ។
          ខាង​ចុង​បំផុត​រឿង​នីមួយ​ៗ យើង​បាន​ដាក់​សុភាសិត តម្រូវ​តាម​គតិ​ដែល​មាន ក្នុង​ផ្ទៃ​រឿង​នោះ​ៗ សម្រាប់​លោក​អ្នក​អាន​ពិចារណា។
          ឯ​ពាក្យ​ពេចន៍​និង​ប្រយោគ​ក្នុង​រឿង​នីមួយ​ៗ យើង​ទុក​ឱ្យ​នៅ​តាម​បុរាណ​ជា​ច្រើន វៀរ​លែង​តែ​រឿង​ណា​ដែល​កត់​ត្រា​តាម​មាត់​ចាស់​ៗ​និទាន នោះ​ទើប​ប្រើ​របៀប​សម័យ​ថ្មី។
          ចំណែក​អក្ខរាវិរុទ្ធ យើង​បាន​កែ​តម្រូវ តាម​វចនានុក្រម​ខ្មែរ​សម័យ​បច្ចុប្បន្ន។ យើង​សង្ឃឹម​ថា សៀវភៅ​ប្រជុំ​រឿង​ព្រេង​ខ្មែរ​នេះ នឹង​បាន​ជា​កម្លាំង​មួយ អាច​ជួយ​ពង្រីក​អក្សរសាស្ត្រ​ជាតិ ឱ្យ​មាន​វឌ្ឍនាការ​ជា​ភិយ្យោភាព៕

ក្រុមជំនុំទំនៀមទម្លាប់ខ្មែរ

About This Blog



About This Blog



  © Free Blogger Templates Spain by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP